Saturday 27 April 2013

sibuk

minggu ini minggu yang agak sibuk juga. hampir setiap hari balik lewat hingga lebih jam 5. ada koko setiap rabu dan khamis. hari isnin selasa pula kena siapkan soalan, tanda buku, habiskan silibus. tapi harapnya minggu depan aku boleh relax sedikit, bila pelajar dah mula exam. cuma harapnya aku dapat berpuasa nanti. nazar satu hari. qada' tak ingat. tapi rasanya macam penuh je puasa tahun lepas sebab masa tu takde period. hampir lima bulan tak dtg period masa tu, mungkin sbb aku mengambil ubat untuk menyusu baby. masa tu arwah dah gembira sangat, sbb sangkanya aku mengandung. tapi aku kata taklah. tapi entahlah, kenapalah aku tak kata je...abang, kalau betul mengamdung, abang tak mau kawin lagi ke?....kan soalan cepu emas tu...emm...tapi kutahu kalau tanya ke tak tanya, sama saja...abang akan kawin juga. sebab tu aku malas nak tanya. biasanya semua pertanyaan dan perasaan yang ku rasa kupendamkan saja. kerana pada benakku, sama sahaja... beberapa harini dan dua kali aku bermimpikan arwah. yang terakhir, hampir2 saja kurasakan macam betul, sebab aku sempat kata....kan bagus macam ni bang, abang balik semula tak jadi pergi...malah aku rasa memang arwah balik. masa tu arwah berbaring. aku bersimpuh di sebelah bahagian wajahnya yang hansome tu. dia pakai baju berbunga2. tapi tak berkata ape, hanya aku bermain dengan wajahnya sambil mencium pipinya, rasa bahaaagiaaa sangat. rasa hilang perasaan rinduku...namun sekejap sangat kurasa. arwah tak kata apa2. entah macamana aku terjaga.namun semua itu teramat bahagia kurasa.

No comments:

Post a Comment